Dag 32: MIJN EERSTE LEVENDE SCHILDPAD - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu Dag 32: MIJN EERSTE LEVENDE SCHILDPAD - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu

Dag 32: MIJN EERSTE LEVENDE SCHILDPAD

Door: Yara van Weert

Blijf op de hoogte en volg Yara

14 Juni 2015 | Griekenland, Rethimnon

Kom je in de ochtend je bed uit voor morning survey verwacht je geen levende schilpad in de keuken. Wauw wat een shok. Het rare spoor dat twee dagen geleden was gevonden nou het was geen groene zeeschilpad het was een vermonkte en gewonde loggerhead.

Ze hebben dit vrouwtje in deze nacht blijkbaar gevonden. Ze droeg 3 kilo net met zich mee en zat vol met vishaken.

De leidrs hebben haar gevonden bij de night survey en haar gevangen om alle abnormale materialen te verwijderen en wat is ze groot.

Ik denk dat al ik mij oprol ik in haar schildpas. Haa nek was breder dan mijn hoofd.

Ze moesten wachten tot iemand van het resque center in Athene zou reageren en zou zeggen wat we moesten doen. Het vrouwtje was ondanks haar omstandigheden in hele goede vorm. Ze was dik, actief en wilde zo snel mogelijk weg van ons kamp. Ze hoefde daarom ook niet naar het rescue centrum maar naar Cretaquarium tot ze beter is. We denken dat ze volgende week mag worden vrijgelaten dus ik hoop dat nog te zien.

Helaas was de rest van de dag niet zo voorspoedig. Ik was namelijk wakker gemaakt om 00:00 nachts en dat terwijl je wekker om 04:40 staat. Een paar kamp genoten en Jelle en Luc hadden het zo naar hun zin dat ze met hun gelach heel de camping wakker maakte. Nadat ik woest in mijn snoopy pyama even ben gaan zeggen dat ze hun kop moesten houden of dat ze mij echt woedend wilde zien deden ze gelukkig een beetje zachter.

In de middag ben ik in de schaduw een boek gaan lezen tot dat we naar de bios gingen.

Een paar mede vrijwilligers waren namelijk na de BBQ een paar dagen geleden naar de film geweest dus wilde ik daar ook heen.

Samen met Luc en Jelle waren we een uur te vroeg. Maar goed aangezien we altijd te laat zijn of het niet kunnen vinden was dit niet zo'n probleem. We zijn naar Jurassic world geweest. Onder aan het oude fort dat de stad vroeger beschermde keken we in een mooie tuin naar de film. Wat een leuke twist aan het verhaal was dat we op de achtergrond een optreden hadden van echte Griekse muziek. Elke verschrikkelijke achtervolging en opeet of kill scenes werden dus gedaan met een leuk trippel muziekje op de achtergrond.

Verassend!!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Welkom op mijn waarbenjij.nu. Ik ben Yara van Weert, ik studeer Wildife management and research aan de Groene Campus in Helmond. Ik ga voor mijn stage naar het buitenland en via dit profiel kun je dan ook mijn aankomende avonturen mee lezen!!

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 5690

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Mijn stage in Rethimnon, Kreta

Landen bezocht: