Dag 20: DE EERSTE NESTEN - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu Dag 20: DE EERSTE NESTEN - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu

Dag 20: DE EERSTE NESTEN

Door: Yara van Weert

Blijf op de hoogte en volg Yara

02 Juni 2015 | Griekenland, Rethimnon

Vandaag was het zover, we hebben de eerste nesten van het seizoen gevonden.

Toen ik vanochtend net was beginnen met mijn morning survey op DEF samen met Susana en Boris werden we al gelijk gebeld. Sonia had een waarschijnlijk nest gevonden en we moesten de mensen die morning survey hadden op A-C ophalen en naar hun komen. Daar aan gekomen hebben we samen het nest op gegraven en dit was de eerste keer dat ik schildpadden eieren zag.

Deze moesten helaas verplaatst worden omdat ze te dicht bij de zee lagen en in een paar weken zou de zee tot daar komen.

Nadat we ze naar de hatchery hebben verplaatst volgens de officiële routine zijn we terug gegaan naar onze eigen sector om deze af te ronden.

Hier vonden we al snel twee nesten ( E01 en E02). Bij E01 heb ik de eieren bij het graven gevonden dus mocht ik het een naam gegeven. Het nest heet nu ook Sunrise Surprise.

Uiteindelijk waren we om 12 uur in de middag terug op de camping en het was bloed heet. Hierna ben ik gaan slapen en zelfs door mijn dienst van de avond door geslapen ( Auto schoonmaken). Gelukkig hoefde ik dit niet alleen te doen en waren de andere me ook vergeten wakker te maken dus ik had een rustig avondje.

De volgende dag had ik met Jessica ( Canada, Quebec) informatie tafel in "White palace'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Welkom op mijn waarbenjij.nu. Ik ben Yara van Weert, ik studeer Wildife management and research aan de Groene Campus in Helmond. Ik ga voor mijn stage naar het buitenland en via dit profiel kun je dan ook mijn aankomende avonturen mee lezen!!

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 5646

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Mijn stage in Rethimnon, Kreta

Landen bezocht: