Dag 10: Shoppen en bijkomen - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu Dag 10: Shoppen en bijkomen - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu

Dag 10: Shoppen en bijkomen

Door: Yara van Weert

Blijf op de hoogte en volg Yara

23 Mei 2015 | Griekenland, Rethimnon

Vandaag had ik in de ochtend een morning survey. Samen met Sonia ( Monitoren leader) hadden wij taak op sector H-K gedaan. Dit is 6 kilometer strand van de 11 die wij beschermen,

Best een flinke ochtend wandeling om 06:00 in de ochtend.
Beetje brak van gisteren ben ik opgestaan en heb ik kennis kunnen maken met hoe je op een goede manier info monitort en de morning survey doet.

Voor je de dienst begint moet je bijvoorbeeld windrichting bepalen en het weer opschrijven. Ook is het belangrijk dat je alle afwijkende dingen op het strand noteert.
Toen we eenmaal begonnen waren hebben we ook gelijk de beach markers geschilderd en zijn we twee dode Loggerhead schildpadden tegen gekomen. Deze zijn een paar dagen geleden aangespoeld.

Heb ik al wel eens verteld hoe groot die joekels zijn?
Bij deze dan: een volwassen schildpad is 1,5 meter lang, met een schild van max. 95 cm. Ze zijn ongeveer 60 cm breed en de kop en de nek zijn bijna net zo groot als een kinderhoofd.

In de middag ben ik een beetje foto's gaan maken van een knuffel schildpad want het was vandaag Nationale Turtle Day.
In de middag ben ik lekker wezen lunchen in het oude gedeelte van de stad. Hier kwamen we aan na een wilde fiets tocht over de stoep want veel fietspaden zijn er niet.
Ik heb mijn kleine teen gekneusd nu is hij dik en rood. Ik kwam namelijk klem te zitten tussen het pedaal en een paal midden op de weg, AUW!

Na calamaris te hebben gegeten met gratis aperitiefje en dessert zijn we de stad in gegaan en heb ik schoenen voor de presentatie gekocht en een jumpsuit.

Na dat we met iedereen weer op het kamp waren zijn sommige van ons gaan stappen in het oude gedeelte van de stad na hun dienst en ben ik met wat andere cocktails gaan drinken in een Taverna down the street.

Tags: #LEKKAAHH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Welkom op mijn waarbenjij.nu. Ik ben Yara van Weert, ik studeer Wildife management and research aan de Groene Campus in Helmond. Ik ga voor mijn stage naar het buitenland en via dit profiel kun je dan ook mijn aankomende avonturen mee lezen!!

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5644

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Mijn stage in Rethimnon, Kreta

Landen bezocht: