Dag 6: Ochtenddienst en schilderen - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu Dag 6: Ochtenddienst en schilderen - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu

Dag 6: Ochtenddienst en schilderen

Door: Yara van Weert

Blijf op de hoogte en volg Yara

19 Mei 2015 | Griekenland, Rethimnon

Vandaag had ik mijn eerste ochtend survey gedaan. Samen met Luca ( Duitser), Boris ( Nederlander) en Adriana ( Amerikaan) ben ik naar sector A gegaan. Dit is de sector die het grootste deel van de sector die uit echt zand bestaat. Hier staan ook de meeste strandbedden en terrassen. Dit gedeelte ligt dicht bij de oude stad Rethymno.

Met zijn vieren zijn we van elk punt naar het volgende gelopen, hebben we de afstand hiertussen opgemeten en ook de GPS coördinaten opgeschreven. Je moet het zien dat je het strand, organisatie gebied in sectors verdeeld en daarna de sectors weer in bijna gelijken stukken.

Ik mocht vandaag de GPS doen. Weet ik ook weer hoe dat werkt.
We waren als eerste terug van alle survey groepen ( deze gingen naar andere sectoren). Toen we terug kwamen hebben we gegeten en ben ik bezig geweest om lichte draagbare "nestmarkeringen" te maken. Als er een nest is gevonden zetten we er een ijzeren kooi over heen. Omdat die zwaar zijn om heel het strand over te tillen hebben we draagbare kleine gemaakt van bamboe. Deze kunnen we er tijdelijk over heen zetten tot iemand de ijzeren brengt.

Hier heb ik gaten in gemaakt en ben ik al begonnen met schilderen. Nu zit ik onder de blauwe spikkels.

We hebben vandaag ook het rooster voor deze week te zien gekregen (Rota). Ik mag super veel presentaties gaan geven dus het grootste deel van de week ben ik te vinden in hotels. Hier heb ik super veel zin in :D

Morgen mag ik beginnen met een informatie tafel in "het Witte Paleis" en vanaf donderdag ga ik met Anna ( PA leader ) oefenen op mijn slide show presentatie.

Ik ga slapen, ik heb morgen mensen te informeren.

  • 20 Mei 2015 - 13:15

    Coen:

    Hallo Yara,

    Ik lees dat je het goed na je zin hebt. Geniet ervan en wij zien jou weer snel.

    Gr.
    Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Welkom op mijn waarbenjij.nu. Ik ben Yara van Weert, ik studeer Wildife management and research aan de Groene Campus in Helmond. Ik ga voor mijn stage naar het buitenland en via dit profiel kun je dan ook mijn aankomende avonturen mee lezen!!

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 5651

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Mijn stage in Rethimnon, Kreta

Landen bezocht: