Dag 3: A lot of Sea Grass - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu Dag 3: A lot of Sea Grass - Reisverslag uit Rethimnon, Griekenland van Yara Weert - WaarBenJij.nu

Dag 3: A lot of Sea Grass

Blijf op de hoogte en volg Yara

16 Mei 2015 | Griekenland, Rethimnon

Op de derde dag moesten we best vroeg opstaan.

Jelle en Luc hadden mij gezegd dat ik om half 6 klaar moest staan in de keuken om terug te gaan naar het 5 sterren hotel.
dus om 5 uur ging mijn wekker, om er achter te komen dat we pas om 7 uur in de keuken hoefde te staan. Dat is dus een uur te vroeg, nu vraag ik het gewoon na bij de begeleiding voor ik ga slapen.

Ik had vandaag dienst om bij de informatie tafel in het hotel te staan.
In mijn volunteers t'shirt begon ik mensen aan te spreken en zei ik iedere vakantie ganger goedemorgen in het Grieks en Engels ( calimera, good morning). We stonden bij een tafel onder aan de trap met spullen om te verkopen en tegen over het restaurant waar mensen konden ontbijten.

Ik raakte in gesprek met een Duits stel, deze hebben in totaal 50 euro gegeven.
De man doneerde 36 euro en kocht ook nog een shirt voor 14 euro. Mijn eerste opbrengst voor de organisatie!!!
Toch best handig, in een hotel staan met veel rijke mensen.

Na dat we toch een lunch vanuit het hotel kregen, zag ik de rest van de groep weer. Zij hadden heel de ochtend ( 8 tot 12 ) in de hete zon gewerkt aan het strand.
Ze kwamen samen met mij lunchen en toen ben ik met hun mee gegaan om te helpen.
Ze hadden erg hard gewerkt en ze waren veel verder dan gisteren.
We kwamen er achter dat de Sea Grass meer dan een meter onder het zand zat dus toen de vuilniszakken op waren zijn we er mee opgehouden. Al se Sea Grass die we wel hebben verzameld word gerecycled en gebruikt op het land.

Toen we terug op de camping waren kregen wij een telefoontje dat het goed genoeg was en ze niet meer met de tractor op het terrein hoefde. MISSIE GESLAAGD.

In de avond is de groep naar het centrum geweest waar alle duikers van Archelon ( die onderwater onderzoek doen) verblijven en samen gekomen en daar naar een bar geweest. De duikers hebben verteld dat ze de schilpadden al zien paren voor de kust dus laat het nestseizoen beginnen!

Ik ben thuis gebleven om te slapen en uit te rusten, dat is maar goed ook want de groep kwam pas om 02:00 de volgende ochtend terug.

  • 17 Mei 2015 - 19:24

    Eunice:

    Hi Yara,

    Wauw! Wat een avontuur. Super cool wat je doet daar. Heel veel succes de komende weken. Zorg je dat je ook nog lekker wat traint voor het WK? Water genoeg daar denk ik zo.. ;-)

    Nogmaals geniet ervan en heel veel succes.

    Groetjes,
    Eunice

  • 17 Mei 2015 - 22:38

    Rob Van Weert :

    Há die Yara, wat een avontuur. Dacht jij vooral met schildpadden te maken te krijgen, gaat het van zeegras via hippiegedrag naar tafelmanieren en toeristen informeren. Wat een feest! Maar tot nu nog geenéén beest. Of het moeten de stappers bij terugkomst in de tent zijn
    geweest. Goed bezig, zeggen wij. Liefs gerrie en pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Welkom op mijn waarbenjij.nu. Ik ben Yara van Weert, ik studeer Wildife management and research aan de Groene Campus in Helmond. Ik ga voor mijn stage naar het buitenland en via dit profiel kun je dan ook mijn aankomende avonturen mee lezen!!

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5654

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 10 Juli 2015

Mijn stage in Rethimnon, Kreta

Landen bezocht: